„Tudom, hogy szűkös a határidő, de csak rád bízhatom a prezentáció elkészítését”. Ezzel a mondattal kértek (sürgős) segítséget tőlem, a feladat nem volt más mint egy
hatásos prezentáció készítése egy 20 perces előadáshoz, amit 70 cégvezető lát majd.
Egy (jó) prezentációval ügyvédként lehetőséget kapsz arra, hogy a szakértelmedet és a szolgálatatásaidat szélesebb közönségnek mutasd be.
A prezentáció azonban nem sima „önreklám”: egy jó előadásból hazavisz valami új ismeretet a közönség, akár konferencián, akár üzleti reggelin adsz elő.
Prezentálni persze lehet úgy is, hogy összedobunk néhány diát két nappal az előadás előtt ppt-ben, ami csurig van jogszabályszöveggel.
Valószínűleg Te is emlékszel azokra az egyetemi órákra, amelyeken ilyen diák voltak: a hallgatóságodban ilyenkor bekapcsolhat egy reflex, és ahelyett, hogy rád figyelnének, inkább a diákat kezdik el olvasni.
Egy sikeres prezentáció támogatja, erősíti a mondanivalódat, nem elveszi róla(d) a figyelmet. Emellett „szavak nélkül” azt sugallja, hogy az ügyvédként megbízható és kompetens vagy.
Lássuk, hogyan zajlott a folyamat lépésről lépésre!
Az első lépés a prezentáció megtervezése volt. Mivel számos új jogszabály módosítása merült fel, így fontos volt kiválogatni azokat, amikre valóban felkapják a fejüket a cégvezetők. A másik fontos feladat pedig az volt, hogy meghatározzuk azt az – akár egy mondatban összefoglalható – új ismeretet, amit szeretnénk átadni a közönségnek.
Tehát nem csak az volt a cél, hogy az ügyvéd minden információt elmondjon, hanem az is, hogy a közönség számára befogadható formában tegye ezt.
A következő kérdéseket vettük figyelembe:
A kulcsfontosságú résztémákat azonnal kiemeltük, és olyan sorrendet állítottunk fel, amely logikus és könnyen követhető – ez a felkészülés során is nagy segítséget jelent.
A prezentációnak nemcsak alátámasztania kell a beszédet, hanem vizuálisan is támogatnia kell azt. Miután meghatároztuk a főbb témákat, a következő lépés a vázlatpontok kidolgozása volt.
Az ügyvédi iroda stílusát tükröző, letisztult dizájn és kevés szöveg használata volt a cél, hogy a közönség figyelmét fenntartsuk, és a kulcsüzenetekre összpontosítsunk.
A vázlatpontok alapján elkészítettem az első verziót, amit az ügyféllel részletesen átbeszéltünk. Számomra elengedhetetlen volt, hogy még a szoros határidő ellenére is legyen lehetőség a módosításokra, hogy a prezentáció tökéletesen megfeleljen az előadáshoz.
Az első verzió elkészítése után több kolléga is átnézte a prezentációt, így több szemszögből is ellenőrizhettük a tartalom és a forma megfelelőségét. A visszajelzések alapján finomítottuk a prezentációt, új blokkokat emeltünk be.
A prezentáció végső változata egyszerre volt informatív és vizuálisan vonzó, biztosítva, hogy a hallgatóság minden tagja érthető és megjegyezhető információt kapjon.
A prezentáció sikere minden várakozásunkat felülmúlta. A 20 perces előadás végén a 70 cégvezető közül 10-en azonnal jelezték, hogy igénybe szeretnék venni az ügyvéd szolgáltatásait. Emellett az üzleti klubtól azt a visszajelzést kaptuk, hogy ilyen színvonalas prezentációt még nem láttak.
Ez a siker bizonyította, hogy a hatékony ügyvédmarketing kulcsa nemcsak a gyors reagálás és a jó tartalom, hanem az átgondolt prezentációs forma is. Az ügyvéd nemcsak szakmai tudását, hanem meggyőző kommunikációs készségeit is meg tudta mutatni, ami azonnali eredményeket hozott.
Weboldalt, prezentációt, cikket szeretnél? Beszéljünk.