Ügyvédmarketing mesterfokon: így hoztunk 20 perces előadással 10 új érdeklődőt egy irodának

„Tudom, hogy szűkös a határidő, de csak rád bízhatom a prezentáció elkészítését”. Ezzel a mondattal kértek (sürgős) segítséget tőlem, a feladat nem volt más mint egy

hatásos prezentáció készítése egy 20 perces előadáshoz, amit 70 cégvezető lát majd.

Minek egy ügyvédnek prezentáció?

Egy (jó) prezentációval ügyvédként lehetőséget kapsz arra, hogy a szakértelmedet és a szolgálatatásaidat szélesebb közönségnek mutasd be.

A prezentáció azonban nem sima „önreklám”: egy jó előadásból hazavisz valami új ismeretet a közönség, akár konferencián, akár üzleti reggelin adsz elő.

Prezentálni persze lehet úgy is, hogy összedobunk néhány diát két nappal az előadás előtt ppt-ben, ami csurig van jogszabályszöveggel.

Valószínűleg Te is emlékszel azokra az egyetemi órákra, amelyeken ilyen diák voltak: a hallgatóságodban ilyenkor bekapcsolhat egy reflex, és ahelyett, hogy rád figyelnének, inkább a diákat kezdik el olvasni.

Egy sikeres prezentáció támogatja, erősíti a mondanivalódat, nem elveszi róla(d) a figyelmet. Emellett „szavak nélkül” azt sugallja, hogy az ügyvédként megbízható és kompetens vagy.

Lássuk, hogyan zajlott a folyamat lépésről lépésre!

1. Meghatároztuk a prezentáció témáját

Az első lépés a prezentáció megtervezése volt. Mivel számos új jogszabály módosítása merült fel, így fontos volt kiválogatni azokat, amikre valóban felkapják a fejüket a cégvezetők. A másik fontos feladat pedig az volt, hogy meghatározzuk azt az – akár egy mondatban összefoglalható – új ismeretet, amit szeretnénk átadni a közönségnek.

Tehát nem csak az volt a cél, hogy az ügyvéd minden információt elmondjon, hanem az is, hogy a közönség számára befogadható formában tegye ezt.

A következő kérdéseket vettük figyelembe:

  • Milyen üzenetet szeretnénk átadni?
  • Mi az, ami a közönséget leginkább érdekli?
  • Hogyan lehet az információt a legjobban strukturálni?

A kulcsfontosságú résztémákat azonnal kiemeltük, és olyan sorrendet állítottunk fel, amely logikus és könnyen követhető – ez a felkészülés során is nagy segítséget jelent.

2. Felépítettük az „ügyvédes” prezentáció szerkezetét, vázlatát

A prezentációnak nemcsak alátámasztania kell a beszédet, hanem vizuálisan is támogatnia kell azt. Miután meghatároztuk a főbb témákat, a következő lépés a vázlatpontok kidolgozása volt.

Az ügyvédi iroda stílusát tükröző, letisztult dizájn és kevés szöveg használata volt a cél, hogy a közönség figyelmét fenntartsuk, és a kulcsüzenetekre összpontosítsunk.

3. Finomítás, gyakorlás

A vázlatpontok alapján elkészítettem az első verziót, amit az ügyféllel részletesen átbeszéltünk. Számomra elengedhetetlen volt, hogy még a szoros határidő ellenére is legyen lehetőség a módosításokra, hogy a prezentáció tökéletesen megfeleljen az előadáshoz.

Az első verzió elkészítése után több kolléga is átnézte a prezentációt, így több szemszögből is ellenőrizhettük a tartalom és a forma megfelelőségét. A visszajelzések alapján finomítottuk a prezentációt, új blokkokat emeltünk be.

A prezentáció végső változata egyszerre volt informatív és vizuálisan vonzó, biztosítva, hogy a hallgatóság minden tagja érthető és megjegyezhető információt kapjon.

4. Az eredmény: 10 új érdeklődő az ügyvédmarketingből

A prezentáció sikere minden várakozásunkat felülmúlta. A 20 perces előadás végén a 70 cégvezető közül 10-en azonnal jelezték, hogy igénybe szeretnék venni az ügyvéd szolgáltatásait. Emellett az üzleti klubtól azt a visszajelzést kaptuk, hogy ilyen színvonalas prezentációt még nem láttak.

Ez a siker bizonyította, hogy a hatékony ügyvédmarketing kulcsa nemcsak a gyors reagálás és a jó tartalom, hanem az átgondolt prezentációs forma is. Az ügyvéd nemcsak szakmai tudását, hanem meggyőző kommunikációs készségeit is meg tudta mutatni, ami azonnali eredményeket hozott.

Weboldalt, prezentációt, cikket szeretnél? Beszéljünk.

Kérj díjmentes
konzultációt most!

Gratulálunk! Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.
Hopsz! Valami nem sikerült az űrlap kitöltése közben.