Ügyvédmarketing 101: minimumok az online térben

Melyek azok az online minimumok, amelyeket érdemes megtennünk az online világban ahhoz, hogy könnyebben szerezhessünk ügyfelet ügyvédként?

Munkámból adódóan két lábon járó ügyvédgyűjtemény vagyok: sokan fordulnak hozzám, ha ügyvédet keresnek, hiszen mindig olyan szakértőket ajánlok, akik a kérdéses jogterületre specializálódtak.

Néhány hete egy eltűnt ügyvéd felkutatásával kerestek meg, akinek se a telefonszáma, se e-mail címe nem volt megadva – végül az egyetlen elérhetőség, amit találtak az ügyvéd privát Instagram oldala volt.

Ez egyáltalán nem kivételes eset: a kisebb ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek irodáját gyakran alig lehet megtalálni.

Mit veszíthetsz az elavult elérhetőségeiddel?

Potenciális ügyfeleket.

Kutatás bizonyítja, hogy az ajánlásból érkező ügyfelek is „lecsekkolnak” online: megnézik a weboldaladat, közösségi médiás aktivitásodat.

Jól tudom, mennyire nem egyszerű online jelenlétet indítani ügyvédként főleg az első években, amikor szinte nulláról kell felépíteni egy működő praxist úgy, hogy vállalkozási ismeretet nem tanultunk annak idején az egyetemen.

Ezért lássuk, melyek azok az online minimumok, amelyeket érdemes megtennünk az online világban ahhoz, hogy könnyebben szerezhessünk ügyfelet ügyvédként.

Melyek az „online minimumok”, amelyeket ügyvédként is meg kell tennünk, hogy az ehhez hasonló szituációkat elkerüljük?

1. Jelenjünk meg a Google Térképen és a keresőben is.

Ne lőjük lábon magunkat: ha valaki rákeres a nevünkre a Google-n keresztül, velünk találkozzon először.

A Google Cégemre regisztrálva

  • naprakészek lesznek a vállalkozásod adatai,
  • válaszolhatsz az érkező véleményekre és kérdésekre, és
  • a statisztikák alapján pontosan felmérheted, hogyan találják meg a cégedet és miként lépnek kapcsolatba vele.

2. Ügyvédkeresőkön aktualizáljuk az elérhetőségeinket.

Legyen szó akár a Kamara által fenntartott ügyvédkeresőről, akár más weboldalról, fontos, hogy az iroda elérhetőségei aktuálisak legyenek. Ha elavult vagy helytelen információkat tartalmaznak ezen oldalak, megnehezíted az ügyfeleid számára, hogy megtaláljanak és felvegyék veled a kapcsolatot.

3. Legyen legalább egy bemutató oldalunk.

Az alapvető kérdések (ki vagy – mivel foglalkozol – hol érthetnek el az ügyfelek) mellett a weboldaladon már lehetőséged van mutatni azt, hogy

  • milyen jogterületekre specializálódtál,
  • pontos, precíz, megbízható vagy (anélkül, hogy ezeket a szavakat használnád), végül
  • miért vagy jobb a versenytársaidnál.

Összegzés

Ha módosul az irodád címe, telefonszáma ne felejtsd el az online felületeken is módosítani azokat: néhanapján keress rá a nevedre, hogy lásd, milyen elérhetőségeket, információkat dob fel az ügyfeleidnek a Google rólad.

Weboldalt szeretnél? Beszéljünk.

Kérj díjmentes
konzultációt most!

Gratulálunk! Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.
Hopsz! Valami nem sikerült az űrlap kitöltése közben.