NEM.SAMPONT.AKARUNK.ELADNI. – jelentette ki egy raktártechnikával foglalkozó cégvezető, és értettem a frusztráltságát: jó néhány marketingszövegírót elfogyasztottak már az évek alatt.
3 év műszaki marketingszövegírói tapasztalatát szedtem össze a következő cikkben, amiből megtudhatod,
– hogyan érdemes hozzáállnod a marketingnek ha speciális területen tevékenykedsz,
– milyen kihívásokra érdemes felkészülnöd,
– hogyan fogalmazd meg az igényeidet, és
– válassz azoknak megfelelően marketing szakembert.
Ha olyan területtel foglalkozol, amit sokan nem ismernek, nehezen magyarázható el néhány szóban, még nehezebb eladni, ez a cikk hasznos lesz neked.
Lássuk, mire kell figyelned ha speciális szolgáltatásod/terméked van!
Abszolút nem ritka, ha egy műszaki cégnél a célközönség leírása, a buyer persona meghatározása 10+ oldalas dokumentumban kerül véglegesítésre.
Ennek okai a következők:
Például egy fogászati eszközöket gyártó, forgalmazó cég alapvetően fogászati klinikákat keres, amiből kevesebb, mint 2.500 van Magyarországon.
Egy ipari hőmérőt fejlesztő, gyártó cég ügyfele lehet acélöntöde, áruházlánc és gyógyszerüzem is.
Társasházi villanyautó töltéssel foglalkozó mérnökvállalat esetén fontos tudni, hogy teljesen más előnyök mozgatják az ingatlanberuházót, a társasházkezelőt, és a lakókat is.
A társasházi villanyautó töltés iránti igényt leggyakrabban néhány villanyautóval rendelkező lakó indítja el. Azonban a döntést a lakógyűlésnek kell meghoznia és a társasházkezelőnek is jóvá kell hagynia.
Ahhoz, hogy meggyőzd őket, minden érintett szempontjait figyelembe kell venned a marketinges kommunikációdban.
A masszív, de drága rugalmas ütközésvédők a munkatársak testi épségét és a polcrendszereket is védik egy targoncával történő ütközés esetén. Azonban választhatunk olcsóbb, fém ütközésvédő elemeket is, amiket rendszeresen cserélnünk kell a koccanások után.
Rugalmas ütközésvédelem: Az egyértelmű szöveges és vizuális megjelenést alapos és mély kutatás előzte meg.
Az elmúlt három év során gyakran kaptam azt a választ az ügyfelektől, hogy „attól függ”. Hogy miért? Mert a weboldalon és prospektusok szövegeiben nincs helye pontatlan, általánosító információknak.
Ha speciális területen dolgozol, a marketingszövegeidnek ki kell emelnie a befektetés megtérülését: egyértelműen meg kell fogalmaznod, hogyan segít a terméked, szolgáltatásod csökkenteni az ügyfeleid költségeit, növelni a hatékonyságukat vagy a bevételeket.
Egy raktártechnikai termék, egy céges villanyautó töltő nagyobb pénzügyi befektetést igényel az ügyfél részéről, ezért rendkívül fontos, hogy konkrét, kézzelfogható példákat, eredményeket szükséges kommunikálni, miközben hangsúlyozásra kerülnek a hosszabb távú előnyök és megtérülés is.
Ha speciális területen dolgozol, egyértelműsítened kell,
Az esettanulmányok és sikersztorik használatával bemutathatod, hogyan működik a terméked vagy szolgáltatásod valós szituációban.
A villanyautó vásárlás mellett szóló érv az, hogy Pesten ingyenes a zöld rendszámos autóknak a parkolás – egészen addig, amíg ezt meg nem szüntetik.
Marketingkampányok sorsát húzza keresztbe egy-egy jogszabálymódosítás, amire az egyetlen megoldás az, ha gyorsan reagáltok.
Azonban az ellenkezője is igaz: a céges villanyautó vásárlást ösztönző állami támogatás remek apropó arra, hogy érdeklődőket gyűjts a villanyautó töltőd iránt.
Ha túl lezserül fogalmazol, komolytalanná válsz, ha túl bonyolultan, nem fogsz tudni érdeklődést felkelteni.
A marketingszövegnek olyan szintű szakmai hangnemet kell megütnie, ami az adott közönség számára érthető. A bonyolult műszaki részleteket közérthetően kell bemutatni, hogy ne csak a szakértők, hanem a laikusok is megértsék.
Tisztában kell lenned azzal, milyen szavakat használnak, mit értenek általában félre a potenciális ügyfeleid.
Te is láthatod, hogy jellemzően óriási mélyvíz vár a marketingesedre, ha speciális területen dolgozol.
Az ilyen területeken jellemzően háromszor annyi időbe telik felkészülni a különböző gyártásokról, ipari termékekről. Talán ez nem meglepő: ipari lézervágóról kevés anyagot érhetsz el (főleg magyarul) a neten.
Ezért válassz olyan marketingest, aki
Készülj fel arra, hogy neked kell biztosítanod a szakmai anyagokat, hogy egyértelműen kommunikálható legyen a termék vagy szolgáltatás technikai részletei, funkcionalitása.