Pénzügyi szakértőként dolgozó ügyfelemmel felépítettünk egy olyan Linkedin profilt, ami vonzó a potenciális ügyfele számára.
Mit jelent ez?
Ennek eredményeként a hivatalos „nyári uborkaszezonban” 17 megkeresése lett a Linkedinnek köszönhetően, sőt, nem csak pozitív választ kapott az üzenetekre, amit kiküldtünk, hanem több olyan profil is kereste őt, akinek több tízezres követőtábora van Linkedinen!
A válasz egyszerű: hitelesen, a száraz, unalmas történeteket mellőzve brandet építettünk a Linkedinen.
A LinkedIn szuper szűrőt használ arra, hogy adott munkahelyen dolgozó embereket megtalálj. Ha egyértelmű, hogy kik a célcsoportod, megkönnyíted a saját ügyfélszerzésedet azzal, ha kifejezetten őket jelölöd be,nekik szóló tartalmat gyártasz.
2. A személyes oldal helyett inkább a szakmai oldaladat mutatnád be? Irány a Linkedin!
A LinkedIn-en is belőled indulunk ki, viszont sokkal nagyobb teret kapsz a szakmai tapasztalataidra, eredményeidre, emellett remek lehetőség a képességeid és az értékeid bemutatására is.
A Linkedinnek köszönhetően (amennyiben az olvasóink számára érdekes tartalmakat osztunk meg) növelhetjük cégünk/termékünk/szolgáltatásunk ismertségét, népszerűségét.
A lényeg, hogy növeljük a szimpátiát, közelebb hozzuk a céget és a fogyasztót egymáshoz – ehhez pedig nincs szükségünk másra, mint a „posztolás” gomb megnyomására a Linkedinnek köszönhetően.
3. Nem csak az ügyfeleid vannak rajta, hanem stratégiai partnerek is.
A LinkedIn nem csak ügyfélszerzésre használható: aki dolgozott már együtt „beszállítókkal” tudja, hogy az ilyen megállapodások, ismeretségek elképesztően fontos szerepet töltenek be atekintetben, hogy az uborkaszezont átvészeljük fejfájás nélkül.
Beszállítónak nevezhetünk milyen olyan piaci szereplőt, akivel közös lehet az ügyfélkörünk.
Így működik
A LinkedInen célzottan kereshetünk stratégiai partnereket is, ezzel biztosítva a folyamatos ügyfélszerzést.
Ha szerencsések vagyunk rengetegen jelentkeznek a hirdetéseinkre, azonban nem feltétlenül mindenki tökéletes a pozícióra, sőt, nagyon sokszor olyanok is jelentkeznek, akiknek közük sincs az álláshoz.
Ezt tudjuk javítani egy jó álláshirdetési szöveggel, ugyanakkor az esélyeinket erősíthetjük azzal is, ha a LinkedInen keresünk jelölteket, mivel bevett gyakorlat, hogy a fejvadászok a jól kitöltött Linkedin profilokra ráírnak adott személyekre.
Kétségkívül lehet egy hatékony eszköz az ügyfélszerzés és üzleti kapcsolatépítés terén, de csak akkor, ha tudatosan és stratégiailag használjuk.
Hazugság lenne azt állítani, hogy nem kell rá időt és energiát szánni, azonban azoknak, akik céges ügyfelei vannak, stratégiai partnereket vagy új munkavállalót keres, mindenképpen hasznos.
A valódi érték kínálata azon múlik, hogy mennyire vagyunk képesek a platformot hiteles módon kihasználni, és hogyan tudjuk az üzleti céljainkhoz igazítani tevékenységeinket.
Az ügyfélszerzéshez szükséges tartalom, kapcsolatépítés és közösségi részvétel mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy túléld a nyári uborkaszezont.
Források